דשא מלאכותי – סוגי התקנה

דשא מלאכותי משמש למטרות שונות, כשם שיש סוגים שונים של דשא מלאכותי, המשמשים למטרות שונות, יש גם סוגים שונים של התקנת דשא מלאכותי. הסוגים של התקנת דשא מלאכותי מאפשרים שימושים ותכונות שונות של הדשא הסינטטי שנוצר בסוף תהליך ההתקנה.

 

סוגי התקנה דשא מלאכותי – התקנה על בסיס מים

 

בדרך כלל ברוב סוגי דשא מלאכותי, במהלך ההתקנה שמים מתחת הדשא המלאכותי חומרים אשר נותנים ריפוד לדשא. התקנה נקראת התקנת דשא מלאכותי מבוססת מים. אין ריפוד מתחת דשא מלאכותי זה ובדשא סינטטי זה יש צורך להרטיב הדשא לפני השימוש בו. לעיתים גם יש להרטיב את הדשא שוב לאחר זמן מסוים של שימוש. סוג זה של התקנת דשא מלאכותי מועדפת לצורך שימושים של ספורט. כי בהתקנת דשא מלאכותי כזאת הדשא הסינטטי נותן הגנה רבה לשחקנים ולמתעמלים עליו ומצמצם נזקים שנוצרים ע"י דשא מלאכותי שיש מתחתיו חול .

 

התקנת דשא מלאכותי – דשא סינטטי שתחתיו חול וסיבים

 

בדשא מלאכותי מסוג זה מבצעים התקנה שבה מתחת החול הסינטטי יש 5 עד 8 מילימטרים של סיבים ושל חול דק. במהלך התקנה של דשא סינטטי מסוג זה מקפידים שהחול שמשמש למילוי לא יראה מתחת לדשא כי כך הדשא הסינטטי נראה כאילו יש בו קרחות.

 

התקנת דשא סינטטי – דשא מלאכותי במילוי חול בלבד

 

במהלך התקנת דשא סינטטי מסוג זה, הדשא הסינטטי ממולא בשכבה עבה של חול. יש לכך גם חסרונות כאשר הדשא מלא בחול הדשא הסינטטי הדשא הסינטטי קשה בהשוואה לדשא מלאכותי שמציפים אותו במים.ולכן הוא מסכן את המשחקים עליו בפציעות רבות יותר. בסוג התקנת דשא מלאכותי כזו נוצר כר דשא שמאפשר תנועה יותר איטית עליו.

 

התקנת דשא סינטטי – חשיבותה לעיצוב הנוף

 

מעבר לשימוש הנוח בדשא לצורך ספורט פעילות ומשחק, התקנת דשא סינטטי תורמת רבות למראה הנוף במקומות שונים בעולם. זה מתאפשר מכיוון שהמציאו סוגי דשא סינטטי שונים בעלי מראה שונה. וכן סוגים שונים של התקנת דשא סינטטי. כך ניתן להשיג מראה של דשא אסתטי תוך עלות אחזקה נמוכה ביותר.

 

דילוג לתוכן