גינה פור יו

גידול עצי פירות בגינה

קחו לכם דקה ודמיינו את התסריט הייחודי הבא: לקום בבוקר, לצאת לגינה ולקטוף פרי היישר מהעץ, פירות טריים ויפים, נקיים מכל כימיקלים וריסוסים. כיום למעשה כמעט כל אדם בעל חלקת אדמה ורצון מתאים, יכול בהחלט להקים את גינת עצי הפרי עליה חלם תמיד – אך לפני כן בטרם עת, יותר ממומלץ לרכוש מידע מקדים ומקצועי על סוגי עצי הפרי המתאימים לגינה. בסיקור המיוחד שלפניכם נפרט אודות סוגי עצי הפרי המומלצים לגידול בגינה הביתית ועל אופן הגידול שישמור על אריכות חייו של העץ בדרך הטובה ביותר.

 

עצי הפרי המומלצים לגידול ביתי

משפחת ההדרים – משפחת ההדרים נחשבת למומלצת ביותר לגידול עצי פרי בגינה הביתית, שכן רובם פורחים באביב ומשרים יופי וריח נעים לכל עוברי האורח ובחורף מניבים את פירותיהם, למעט עץ הלימון אשר מניב את פירותיו מספר פעמים בשנה. יתרה מכך, פירות ההדר הן בעלי ערך תזונתי חשוב ביותר בשל העובדה כי הם מכילים ויטמינים חשובים, ביניהם ויטמין C, ויטמין D  ועוד.

מבין עצי ההדר המומלצים לגידול ביתי נציין ראשית את עץ התפוז – את פרי התפוז ניתן לשלב אותו בסלטי פירות, בהכנת ליקרים, בתבשילי עוף ובהכנת מיצי בריאות; ועץ הלימון – פרי הלימון צהוב בהבשלתו ומהווה חלק בלתי נפרד מהעולם הקולינרי. הלימון משמש לתיבולים לסלטים, לתבשילים ואף למאפים.

משפחת הפירות הסובטרופיים – למשפחה זו ישנם אלמנטים אקזוטיים בשל טעמם והמראה של חלק מפירות העצים. העצים מניבים פירות לאחר כ-5 שנים מתחילת הגידול וחלקם מסוגלים לעמוד בתנאי מזג האוויר קיצוניים של טמפרטורות נמוכות, אך לא באופן קבוע. חשוב לציין כי ישנם עצים ירוקי עד וישנם עצים נשירים. העצים זקוקים להשקיה רבה באופן יחסי לעצים אחרים, ורגישים לזיהום הקימחון, לזבוב הפירות ולכנימות מסוגים שונים.

מבין עצי הפרי מקבוצה זו המומלצים לגידול בגינה הביתית ניתן לציין את עץ הגויאבה – עץ ירוק עד אשר דורש כמות מועטה של השקיה. עשירה בויטמינים רבים, ביניהם ויטמין A, ויטמין B וויטמין C. את הגויאבה אוכלים כשהיא טרייה אך בנוסף ניתן לשלב אותה במיצי בריאות וריבות; ואת עץ המנגו – אשר ידוע בשל טעמו האקזוטי ובפירותיו היפים ודורש תנאי אקלים חמים והשקיה קבועה. אפשר לאכול את המנגו לאחר קילוף קליפתו וגם בשילובו בסלטי פירות, מיצי בריאות וכן להכנת שייקים שונים בדומה לחבריו למשפחת הפירות הקפואים.

דרכי הטיפול בעצי הפרי בגינה

ראשית, יש לבדוק את הזן אשר מתאים לתנאי האקלים והאדמה בה אתם מתכוונים לגדל את העץ. זנים שונים עמידים בפני תנאי אקלים שונים ותנאי אדמה שונים. לכן, מומלץ להתייעץ עם מומחה על הזנים אשר מתאימים לתנאי סביבתכם. בנוסף, יש לוודא כי העץ עבר הרכבה. הסיבה לכך היא שעץ מורכב יניב פרי מובחר, בשל ההשבחה הגנטית בין הזנים המורכבים. צורת V בבסיס הגזע היא אחת מן הדרכים לזיהוי עץ מורכב. יתרה מזו,יש לבחור עץ אשר אינו צעיר מדי ואינו זקן מדי, זה יבטיח את עמידותו בתנאי מזג אוויר קיצוניים בשל התפתחות שורשי העץ והעלים אשר מהווים את מקור מזונו.

שיתוף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
פוסטים נוספים

עשוי לעניין אותך:

מהו עיצוב מודרני

עולם העיצוב מתפתח בקצב מסחרר והוא כובש הן את חללי החוץ והן את חללי הפנים של הבתים והמשרדים שלנו. כך, בין אם מדובר בגינה ובין

קרא עוד »

עיצוב גינות יוקרה

אחת מההנאות הגדולות שמוכרות לכול בעל גינה היא השינוי שהגינה עוברת, השינוי שבפריחה ובגדילה, ואף בנשירה ובצמצום של החורף, גינה מתוכננת היטב ומתוחזקת כראוי לצמחייה

קרא עוד »

השקעות נדלן שכוללת גינה

גינה היא נכס יקר לכל נכס. ניתן להשתמש בו למטרות אסתטיות, או שהוא יכול לשמש כהרחבה של חלל המגורים. גינות הן השקעה פופולרית עבור בעלי

קרא עוד »
דילוג לתוכן